انواع جعبه قسمت اول

در جعبه سازی ، بیشمار نوع جعبه وجود دارد که برخی از انواع رایج آن را برای شما نام برده و توضیح میدهیم.

 

1- جعبه های لمینتی 

این نوع جعبه به اصطلاح لمینتی به جعبه هایی گفته می شود که علاوه بر لایه سینگل و ورق (که در مقالات بعدی توضیح داده میشود) یک لایه مقوا نیز روی جعبه چسبیده میشود (چسباندن مقوا را لمینت میگویند)

رایج ترین نوع جعبه در بازار می باشد که نمونه های زیادی از آن را در مغازه ها مشاهده کردید( مثل جعبه های بیسکوییت ، جعبه های قطعات خودرو و …)

جعبه های لمینتی بنا به درخواست مشتری اشکال مختلی دارد که این اشکال در سایر انواع جعبه نیز مرسوم می باشد . از همین رو در این قسمت به انواع آن پرداخته میشود :

  -جعبه درب دارویی ته قفلی

این فرمت که نمونه بارز آن را میتوانید در بسته بندی های مواد غذایی مثل بیسکوییت مشاهده کنید دارای درب به همراه زبانه ای برای راحت بسته شدن درب ، زیر جعبه دارای قفل ساده برای استحکام بیشر می باشد . و نیز جعبه دارای قسمتی میباشد که دو سمت آن به هم میچسبد که به آن لب چسب میگویند. مانند جعبه زیر :

درب دارویی ته قفلی

-جعبه های دوسمت درب 

رایجترین نوع استفاده از این نوع جعبه به صورت مقوایی و در بسته بندی خمیر دندان و دارو می باشد. در این نوع جعبه هر دوسمت آن دارای درب می باشد. این نوع جعبه همانند جعبه قبل دارای لب چسب می باشد .مانند عکس زیر :

جعبه دوسمت درب

-جعبه کلافی

استحکام ، شاخصه این نوع جعبه می باشد. جعبه های کلافی که به دو صورت چاپ ساده(فلکسو ) و لمینتی عرضه می شود بر خلاف جعبه های گفته شده فاقد لب چسب می باشد . این نوع فرمت اغلب برای شیرآلات که وزن زیادی دارند استفاده می شود .

 

نوشتهٔ پیشین
انواع جعبه لمینتی
نوشتهٔ بعدی
انواع جعبه قسمت دوم

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.
فهرست
Call Now Buttonبا ما در تماس باشید